האם אתה זמין מדי?

האם אתה זמין מדי?
תוכן עניינים

גיליון זה ממומן על ידי

 

Bristol Business Solutions

 

פתרונות עסקיים של בריסטול

 

בריסטול פתרונות עסקיים (BBS) היא חברה קטנה ועצמאית כאן שתומכת בעסק הצומח שלך. עם ניסיון של מעל 6 שנים בעבודה עם עסקים קטנים, BBS מספקת פיתרון בר השגה לצורכי הניהול, התקצוב, השיווק והאתר שלך.

 

***

 

האם אני זמין מדי?

 

דיברנו עם מטפל בעיסוי בשבוע שעבר ושוחחנו על הזמנת לקוחות ואיך חלק מהלקוחות ינסו להזמין פגישה ביום. מכיוון שהעיסוי אינו התפקיד היחיד שלי, יש לי לעיתים הרבה זמן פנוי בערבים, כך שכאשר התחלתי לראשונה כמתרגל מעולם לא אמרתי לא, הייתי משנה את חיי כדי להתאים את הלקוח. גיליתי שאני מלהטט את חיי הבית בכדי לשים את הלקוחות שלי במקום הראשון.

 

 

גדלתי בעסק משפחתי ותמיד מאמין שהלקוח מגיע ראשון! זה נכון לנקודה מסוימת, אך אינך יכול לארגן מחדש את חייך כך שישתלב עם לקוח. אתה והמשפחה צריכים לבוא ראשונים אחרת בסופו של דבר תעבדו על ריקים ורק תעשו עבודה מחצי לב. זה מה שקרה לי, הייתי מותש ולא הייתי הרבה בבית, תמיד רץ מלקוח ללקוח. הרגשתי שמחה לעשות את זה וכל מה שהתמקדתי בו היה לשמור על לקוחות מאושרים כי זה גרם לי אושר אבל האיזון לא היה. בסופו של דבר התחלתי לשנוא את הכניסה לרכב שלי ללקוח הבא והרגשתי לחץ להיות זמין תמיד.

 

 

ברגע שהבנתי שהדברים האלה התחילו להשתנות וגם הלקוחות שלי השתנו. בפעם הראשונה שאמרתי לא הייתה לי פאניקה שהם ירצו לנסוע למקום אחר אבל היה בסדר לארגן זמן שיתאים לי יותר. מכאן ואילך החלטתי לקיים שלושה ערבים בשבוע שיהיה לי לעיסוי. זה לא מוגדר ימים אבל ברגע שאני מקבל הזמנות אני מנסה לארגן את השבוע הזה להיות מוגבל לשלושה ימים. חיי שוב באיזון ואני נהנה שוב מהלקוחות שלי וחוזר לקבל את הבאז מהעזרה להם.

 

 

היה לי רגע פותח עיניים, כשמישהו שהכרתי שאל אם היא יכולה לקפוץ מסביבתי באותו יום לעיסוי – באמת שלא הספקתי ושקלתי לסדר מחדש דברים שיתאימו לה. ואז נזכרתי והסברתי בנימוס שאני לא היה לי מקום עד השבוע שלאחר מכן – וזה היה נכון. תשובתה הייתה

 

"וואו, לא הבנתי שהזמנת את זה – אתה חייב להיות טוב"

 

זה מה שהייתי צריך לשמוע כדי לגרום לי להבין שאני עושה את הדבר הנכון.

 

מילים שאנו משתמשים בהן יכולות להיות כל כך עוצמתיות ולכן חשוב להיות מקצועיים ולהיות מוכנים לומר ללקוחות להמתין (אם הם צריכים), או להסביר שהם היו ברי מזל לקבל עיסוי באותו היום בו ביצוע ההזמנה. עכשיו כשאני גורם ללקוחות להתקשר ולשאול על עיסוי באותו היום – אם אני פנוי, אני לא אוהב לגרום לעצמי להישמע זמין מדי כדי שאודיע להם שזה מאוד לא שגרתי אבל אני כן – או שאני יש לנו ביטול וזמין כעת. הדאגה היא שאם אתה הופך את עצמך לרשות לקוחות זמינים מדי, תמיד יצפו זאת ואתה מסתכן בלאי אם אתה עושה זאת יותר מדי.

 

 

ברור שאם מישהו סובל מכאבים ומיואשים זה עניין אחר וכפי שאני פראייר לסיפור מתייפח, הייתי עושה כמיטב יכולתי לארגן מחדש את חיי כדי לעזור למישהו שזקוק לו.

 

זה מרגיש כל כך משחרר עד שלא לדאוג שהלקוחות יחשפו, הם הכי מבינים שיש לי מרפאה עסוקה ושמחים לחכות וברגע שהם מבינים שאני לא יכול להזמין אותם באותו יום הם נוטים להזמין מקום מוקדם יותר, שגם בהם גם לאיזון חיי הביתיים להיות טובים יותר.

 

אני חושבת לעיתים קרובות מדי שהתכופפתי לאחור בכדי להכיל לקוחות שיש לי סיכון שלא יתייחסו אלי כאל מטפל רציני, למרות שבראשי עשיתי כמיטב יכולתי לעזור לכמה שיותר אנשים.

 

 

 

אשמח לשמוע את סיפוריך כיצד אתה מארגן את הלקוחות שלך, יש לך בעיות דומות?

 

או להגיב למטה או שלח בדוא"ל [email protected]

 

אנא שתפו והפיצו קצת אהבה:

[ 19459029]